نحوه قیمت گذاری کابینت ممبران
نوشته شده توسط : امیر

نحوه قیمت گذاری کابینت ممبران

کابینت آشپزخانه ، یکی از مهمترین مبلمان های خانه می باشد که در ظاهر آشپزخانه بسیار موثر است. پیش از این با “انواع مدل های کابینت ممبران” آشنا شدیم ؛ همچنین ، تحت مقالات “مزایای استفاده از کابینت ممبران” و “معایب کابینت ممبران” به بررسی نکات مهم و نقاط قوت و ضعف آن پرداختیم.

یکی از موارد چالش برانگیز در اجرای کابینت ، بر آورد قیمت آن می باشد ؛ چراکه برخی از کابینت ساز ها در ابتدا ، قیمت کابینت را کمتر از دیگر مجریان کابینت بیان می کنند یا آن را تنها بر حسب طول کابینت محاسبه می کنند.
اما متاسفانه اکثر سفارش دهندگان کابینت ، از این موضوع آگاهی ندارند و در نتیجه در پایان کار با مشکلاتی مواجه می شوند و قیمتی فراتر از قیمت اولیه پیش چشم خود می بینند.

برای مثال ، یک سفارش دهنده کابینتی با طول 10 متر نیاز دارد. پس از اینکه یک کابینت کار قیمت هر متر کابینت را 700 هزار تومان اعلام می کند و دیگری 800 هزار ، وی با انتخاب کار ارزان تر و با یک حساب سر انگشتی ، فاکتوری به قیمت 7 میلیون تومان را برای خود تصور می کند.

اما کارفرما با بی اطلاعی از اینکه ، جدا از طول کابینت ، پارامتر های دیگری نیز نظیر طرح ، ابعاد و متریال در قیمت آن تاثیر دارند ، در انتهای کار و هنگام مشاهده فاکتور پایانی بسیار متعجب می شود.
حال وقت آن رسیده است تا نحوه قیمت گذاری کابینت ممبران را به خوبی بشناسیم تا با اطلاعات کافی ، پا به عقد قرارداد بگذاریم.

نحوه قیمت گذاری

قیمت کابینت ممبران بر حسب یک متر طول کابینت محاسبه می شوند ، بدین صورت که یک متر از آن دارای یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت دیواری می باشد. متر کردن نیز به شکلی انجام می شود که از ابتدای کابینت تا انتهای آن در وضع طولی متر شود.
اندازه گیری در شرایطی انجام می شود که ابعاد کابینت ( ارتفاع و عمق ) آن دارای مقداری استاندارد باشند.

قانون 60 ، 40 در قیمت گذاری کابینت ممبران

طبق این قانون ، کابینت های زمینی که دارای ارتفاع cm90 می باشند % 60 و کابینت های دیواری با ارتفاع cm70 ، % 40 از قیمت در هر متر طول را شامل می شوند.
یک متر کابینت شامل چه چیزهایی است!
یک متر کابینت علاوه بر یک متر کابینت زمینی و هوایی ، شامل یک متر صفحه کابینت ، تاج ، زیر چراغی و یک پاخور یا پایه استیل به همراه دستگیره ، ریل ساچمه ای ، کلیه یراق ، جک ساعتی و درب یونیت می باشد.

 


برای مشاهده لیست قیمت انواع کابینت ممبران کلیک نمایید.


 

ابعاد استاندارد کابینت و قیمت آن

1. کابینت دیواری ممبران

عمق و ارتفاع کابینت می بایست به ترتیب cm 30 و cm70 باشد. البته که اگر ارتفاع سقف بیش از cm 240 بود می توان ارتفاع را سه قسمت و cm90 در نظر گرفت. یکی از نکات قابل توجه در اجرای کابینت های دیواری این است که ابعاد کابینت از محدوده استاندارد خارج نشود ، چرا که اشکال در وزن کابینت های دیواری ، خطرناک است.

2. کابینت زمینی ممبران

بدنه کابینت زمینی می بایست دارای ارتفاع 72 cm باشد که این ارتفاع به همراه رویه 14 mm و پایه 14 cm بهcm 90 نیز می رسد. عمق استاندارد کابینت اما فراتر از cm55 نمی باشد.

 

3. کابینت کمدی ممبران

کابینت های کمدی در واقع کابینت هایی ایستاده ای هستند که از زمین تا کابینت های دیواری ارتفاع دارند. قیمت آن ها هم چیزی حدود 3 برابر قیمت کابینت زمینی یعنی % 180 می باشد.

4. کابینت نیمه کمدی

این نوع کابینت ها دارای ارتفاعی در حدود cm130 تا cm150 هستند و قیمت آن ها نیز دو برابر کابینت های زمینی یعنی % 120 می باشد.

 

5. کابینت ویترینی ممبران

کابینت های ویترینی ، دارای بدنه ای تمام رنگ هستند که محل قرار گیری اجناس دکوری در آشپرخانه می باشند. محاسبه قیمت کابینت های ویترینی بدین صورت است که نوع زمینی آن 2 برابر قیمت کابینت های زمینی ( % 120 ) و نوع دیواری آن نیز دو برابر قیمت کابینت های دیواری ( % 80 ) است.

6. کابینت جزیره ممبران

کابینت جزیره ، کابینتی زمینی است که به دیوار متصل نمی باشد و ابعاد استاندارد آن نیز به اندازه کابینت زمینی است. قیمت کابینت جزیره نیز 5/1 برابر کابینت زمینی و % 90 می باشد.

منبع : https://sazadesign.ir/2019/11/09/pricing-of-membrane-cabinets/





:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: